1- کدام کارت های بانکی امکان خرید اینترنتی را دارند؟

کارت همه بانک های عضو شتاب قابلیت خرید اینترنتی را دارند.

2- آیا به غیر از پرداخت اینترنتی، از طریق دیگری امکان خرید از سایت ای شارژ وجود دارد؟

خیر، این امر مقدور نیست و تمامی خدمات سایت ای شارژ از طریق پرداخت الکترونیکی صورت می پذیرد.

3- دروازه پرداخت یا Gateway چیست؟

برخی بانک ها و مؤسسات اقدام به ایجاد امکان پرداخت اینترنتی در سایت خود نموده اند و کاربران در هنگام ورود اطلاعات حساب خود به سایت آنان ارجاع داده می شوند تا اطلاعات شخصی و محرمانه آنها در محیطی امن و مطمئن وارد شود. مثلاً در حال حاضر بانکهایی مثل ملی، ملت، ملی، سامان و پارسیان دروازه پرداخت خود را راه اندازی کرده اند و از طریق آن به سایت های اینترنتی سرویس پرداخت اینترنتی ارائه می دهند.

4- رمز اینترنتی یا رمز دوم چیست؟

رمز اینترنتی یکی از ملزومات خرید اینترنتی است. رمز اینترنتی یا رمز دوم، با شماره رمزی که شما هنگام استفاده از دستگاههای خود پرداز ATM وارد می نمائید متفاوت میباشد (البته به ندرت و در برخی بانکها ممکن است این دو رمز یکی باشد).

5- کد CVV2 چیست؟

عدد 3 یا 4 رقمی است که روی کارت بانک حک شده است. این شماره یکی از ملزومات خرید اینترنتی می باشد و روی اکثر کارت های بانکی وجود دارد.

6- رمز اینترنتی و کدCVV2 کارت خود را از کجا بگیریم؟

از شعب بانک خود و یا دستگاه خود پرداز بانک خود در بخش عملیات رمز.

7- در هنگام بروز مسأله در هنگام پرداخت الکترونیکی چه کار کنیم؟

سیستم پرداخت اینترنتی به گونه ای طراحی شده است که هم ایمن باشد و هم ساده و کمترین نیاز به راهنمایی را برای خریدار ایجاد نماید. اما با این وجود برای تماس با مسؤلین سایت ای شارژ از لینک پشتیبانی سایت استفاده کنید. همچنین برای موارد کلی تر در زمینه پرداخت الکترونیک می توانید با بخش پرداخت الکترونیک بانکها تماس بگیرید.

8- آیا پس از پرداخت پول، امکان بازگرداندن پول به حساب ما وجود دارد؟

بله، در صورتیکه پس از پرداخت پول خدمت مربوطه به شما ارائه نشود، ظرف مدت کوتاهی به صورت اتوماتیک پول به حساب شما بازگردانده می شود. در صورتی که پس از پرداخت پول، در دریافت خدمات از سایت با مشکلی مواجه شدید، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا خدمت مناسب به شما ارائه شود و یا پول شما به حسابتان بازگردانده شود.

1- پس از پرداخت پول، کارت شارژ چگونه و چه زمانی به دستمان می رسد؟

بلافاصله پس از پرداختِ پول توسط کارت های شتاب، کد شارژ روی صفحه به نمایش درمی آید و در صورتیکه خریدار ایمیل خود را نیز وارد کرده باشد، یک ایمیل حاوی تأیید خرید و کد شارژ برای او ارسال می گردد. خریدار می تواند این کد را به صورت #کد شارژ*141* (از چپ به راست) در گوشی خود شماره گیری کند و سیم کارت اعتباری خود را شارژ نماید.

2- چرا باید برای خرید کارت شارژ اطلاعاتی مثل شماره تلفن یا ایمیل را وارد کنیم؟

وارد کردن شماره تلفن و ایمیل در هنگام خرید کارت شارژ اختیاری می باشد تا خریداران در سریعترین زمان ممکن خرید خود را انجام دهند. اما مثلاً فرض کنید پس از پرداخت پول، ارتباط اینترنت شما قطع شود؛ بنابراین صفحۀ کد شارژ را نمی توانید ببینید. اگر ایمیل خود را وارد کرده باشید خیالتان راحت است که یک نسخه از این کد به ایمیل شما ارسال شده است و اگر شماره تلفن خود را وارد کرده باشید می توانید از بخش پشتیبانی سایت تقاضا کنید که کد شارژ را به همان شماره sms نمایند. اما اگر هیچ اطلاعاتی از خودتان در سایت وارد نکرده باشید، در مواقع لزوم ممکن است مشخص نشود که این خرید را شما انجام داده اید یا شخص دیگر.

3- آیا پس از پرداختن پول امکان بازگرداندن پول به حسابمان وجود دارد؟

بله، در صورتیکه پس از پرداخت پول کد شارژ به شما ارائه نشود و مسأله از طرف سایت باشد، ظرف مدت کوتاهی به صورت اتوماتیک پول به حساب شما بازگردانده می شود. در صورتی که پس از پرداخت پول، در دریافت خدمات از سایت با مسأله روبرو شدید، با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا راهنمایی شوید.

4- در هنگام بروز مسأله یا وجود نکتۀ مبهم در هنگام خرید کارت شارژ چه کار کنیم؟

شما می توانید در صورت نیاز با بخش پشتیبانی سایت ای شارژ تماس بگیرید.